KAN VOKSNE DAMER HA LANGT HÅR?

Dette er meg, nå har jeg farget det mørkt, og litt av tanken med det var: “Jeg er for gammel”, men vil fortsatt ha langt hår- en stund til..

 

De fleste årene i mit liv har jeg hatt langt hår. For meg  som så mange andre er det en del av identiteten min. Men nå har jeg blitt så gammel at jeg har forstått det slik at mange lar seg irritere og provosere? av dette.

For mer enn 10 år siden var jeg på ett kurs der det var 100% kvinner, og de fleste i alderen 40+. Jeg glemmer det aldri, og bestemte meg etter den dagen, at slik skulle jeg aldri tillate meg å se ut. For de fleste av kvinnene der så helt make ut, kort ,kort hår og litt for bred over bakenden. Ikke for at det er noe negativt å være litt bred over bakenden, det er ofte slik man blir i voksen alder, og ofte er det det vanskeligste å gjøre noe med….

Men “COMMON”, la nå håret få gro litt da, så man ikke mister den kvinneligheten man kan holde på. For det er ikke til å stikke under en stol-man blir ofte mer maskulin med årene. Og man skal gjøre det for eget velvære-velge det selv.Er det fordi vi ikke bryr oss lenger vi klipper av oss håret ?, er det fordi det er mest komfortabelt?, er det “heitebygene” som tar oss? 

Det finnes endel kvinner der ute som kler svært godt det korte håret sitt -ofte er det de som har ett flott utseende og flott kropp, og er svært feminine. De kan se vakker ut også med kort hår, men det gjelder ikke de fleste. Og jeg mener ikke at man må ha det så veldig langt, men noen få tuster på hodet og barbert i nakken er så lite feminint , og det er vel det vi fortsatt vil være selv i voksen alder, feminine?

Kan du se for deg Dorthe Skappel eller Vibeke Løkkeberg med kort hår? Selv om de er vakre kvinner så ser man jo at de kler bare såå godt det lange håret sitt…

Jeg har prøvd å ha kort hår og kler det slett ikke,Jeg tenker : jeg skal bare ha det en stund til…, så skal jeg nok klippe det, men aldri barbert i nakken, det skjer ikke. Det er slett ikke mening å såre noen med dette innlegget, jeg bare undres. Kan voksne damer ha langt hår?

18 kommentarer
    1. Selvfølgelig kan voksne damer ha langt hår…en må ha det en trives med selv…jeg har jo kort og trives med det..og for meg er det slik at om jeg har latt det vokse litt…føler jeg at jeg ser “dratt”ut i ansiktet…så det passer ikke meg med langt hår:)))
      Synes absolutt det er ok å gjøre det beste ut av seg selv , selv om man blir eldre…:))
      Hilsen meg med kort hår…men jeg er IKKE bred over baken da…hehe….
      Fortsatt fin fredag :))))

    2. JA! Jeg er nesten nervøs for at når jeg blir eldre at jeg blir nærmest tvunget av normer til å klippe håret mitt.. Langt hår har INGEN aldersgrense!

    3. Det bestemmer du jo selv, hadde ikke folk klaget på håret til folk så hadde de sikkert funnet noe annet å klage på. Jeg selv synes det ser sporty ut at litt eldre damer har langt hår, det kan få personen til å se litt yngre ut enkelte ganger 🙂 Det er ingenting feil med å ville holde på ungdommen, alle vil jo ha det bra med seg selv og føle seg vakre og det er noe jeg synes alle burde få lov til!!! 🙂

    4. Jeg syns damer skal ha langt hår, men man må jo gjøre som man føler for /som passer,men jeg dør nok langhåret (om Gud ikke vil annet)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg