ALARMER OG ÅNDER

Denne lille esken er en finurlig ting som jeg har latt meg begeistre av. Kan være at den har vært på markedet en stund, men for meg er den ny, og vi benytter den ikke der jeg jobber. Jeg forsøker å legge inn et godt ord for den hos mine ledere, for det er en ekstra “nattevakt” som er svært enkel i bruk ifht. de nyttesløse sengealarmene vi nå bruker.

Denne skal plasseres strategisk til når pasienten/beboeren går til ro for kvelden. Når pasienten står opp igjen,- som de ofte gjør etter å ha lagt seg, og på forhånd har fått i seg sovemedisiner eller andre beroligende  medisiner som kan gi falltendens -,utløser denne seg.

Tror denne kan forhindre mange fall, og i allefall at pasienten blir liggende lenge uten tilsyn.  Men tro om den reagerer på andre sine bevegelser også, som åndelig tilstedeværelse? At det er åndelig aktivitet på min arbeidsplass tviler i alle fall ikke jeg på, det er for mange som har opplevd det, men det får bli en annen historie……UHUU

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg