HJELP, JEG SKAL SKJÆRES I !!!

I morgen er det min sykehusdag. Jeg som selv jobber i helsevesenet er en pyse uten sidestykke når det kommer til meg selv. Jeg er faktisk livredd for sykehus og operasjoner, narkose og hele pakken, og det irriterer meg sterkt. Jeg kjefter på meg selv, og sier at “halloo, du har født 4 barn, hatt flere operasjoner i mitt 52-årige liv, og det er bare en liten en denne gangen. “

Men det hjelper ikke, jeg er nervøs som bare det.Det har faktisk blitt verre med årene, det er det som er så merkelig. Skulle ønske jeg var som de gamle damene Dagfinn Lyngbø snakket om en gang :”gamle damer er ikke redd for noe som helst, de er bare redd for trekken…”

 Så nervøs er jeg  at jeg bestemte meg for å jobbe tre netter nå i helgen og komme meg rett på operasjonsbordet i morgen tidlig. Så i natt håper jeg det blir en rolig natt, at alle sykehjemsbeboerne på min avdeling holder seg i sine respektive senger, og ligger på “lite de parade”, helt til jeg har forlatt sykehjemmet i morgen tidlig…

MEN ETTERPÅ, gu ka jeg gleder meg. Det er ca 10 hele år siden jeg har vært borte fra jobb i det hele tatt, men nå akter jeg å “grine” meg til en lang “ferie”, som jeg skal fylle tiden min med akkurt det jeg vil. Ønsk meg lykke til da!

8 kommentarer
    1. Jeg forstår deg..jeg har bare operert en gang ..og det var skuldra ,for ca fem år siden, jeg har alltid vært så redd for narkose..men så gikk det jo så greit..så nå er jeg faktisk ikke redd for det lenger 🙂
      Men det dumme med den operasjonen var at skuldra ikke føles noe bedre..
      Lykke til med din operasjon…det er jo sånn… vips så var det ferdig.. 🙂 Klem fra meg <3

    2. Ta det helt piano og gled deg til sommeren og shorts. Ikke minst skal det bli gøy på landet dagene etter! Har filmer vegetarisk godteri i kofferten;-)

    3. annebe: Tusen takk for lykketil. Skuldrer bør ikke opereres,-har hørt om for mange mislykkede, heller behandles og trenes opp igjen. Min lege ville operere min, men jeg byttet med åreknuteoperasjon i stedet…:)

    4. Du er ikke alene om å ha blitt pysete med alderen. Jeg er ganske lik deg. Nå gjør ikke operasjoner meg noe, men å gå til tannlegen, skremmer vettet av meg. Før tålte jeg smerter som bare juling, men nå hopper jeg i tannlegestolen fordi jeg tror det kommer til å gjøre vondt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg