HUS I HVER BUSK…

Hus i hver busk, kunne min mor si når noen av oss  ringte hjem, gråt, og ville flytte hjem igjen… Vi var mange søsken, og det var nok en befrielse når noen pakket sakene sine og flyttet ut…  Jeg skal snart tilbake for å bo i barndomshjemmet mitt noen uker mens “Hugh Grant” ordner badet mitt…

Etter jeg fylte 16 år har jeg bare bodd “hjemme” noen få måneder. Da var jeg rundt 18 år og hadde behov for tak over hodet og en trygg havn…

Jeg flyttet inn på jenterommet, og fikk i tillegg jobb på et fiskemottak der ute i havgapet. Som LEGGERSKE,   jeg har attesten enda .

Jobben bestod i å legge sardiner i boks. Manuelt. Vi jobbet på akkord, så her var om å gjøre å ha raske fingre. Jeg lærte meg ikke den kunsten og ble snart forflyttet rundt omkring til jeg endte opp på et lager. Men den lukten, jeg sier det bare, den satt i klær og hud leeenge etter at jeg hadde sluttet der. ..

Hører med til historien at jeg aldri siden  har spist noen form  for fisk i boks….synd, for det er jo så sunt

Min rolle som Leggerske varte heldigvis bare en kort periode, og siden har jeg ikke bodd i barndomshjemmet mitt. Jeg grugleder meg…

 

2 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg kom inn på bloggen din via Lovelulu og jeg må si du har en kjempefin blogg. Håoer det er greit at jeg legger deg til i blogglisten på min egen blogg §:o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg