MIN LILLE « HJEMMESTALKER»

Mor ser på TLC

 

 

Denne samboeren min har jeg et ambivalent forhold til.  På den ene siden er den selskap i hverdagen, hun møter meg hver gang jeg kommer sliten hjem fra nattevakt-da slår vi av en liten prat og jeg formaner henne om å ikke vekke meg. Jeg vet nesten alltid hvor hun befinner seg-ca en halvmeter fra meg. Når jeg sover så legger hun seg utenfor døren min på en matte, og venter på at jeg skal stå opp. For hun slipper faktisk ikke inn på soverommet. 

Uansett når på døgnet jeg står opp ?for morgen for meg er til vidt forskjellige tider, så er hun der nesten alltid.  Og ,ja , jeg må innrømme at jeg er glad i denne skapningen.

Men når hun vekker meg rett etter jeg har sovnet , skraper  på døren fordi hun vil gå ut hoveddøren i stedet for katteluken som hun har, da  er det ikke mye glede for min del, jeg blir rasende? og når jeg må dekke til  min nyinnkjøpte flotte stol, og resten av møblene hun har klort opp enda hun har klorebrett tilgjengelig, da er det ikke noe kjære?

Da tenker jeg ofte på å kvitte meg med henne . Men hun har levd lenger enn andre katter jeg har hatt, og hun er mest til selskap og glede, så får vi se hvor lenge vi holder ut med hverandre…

Mor er på¨nett

 

“er det noe godt her?“

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg